reklama

Neschopnosť alebo zámerné naťahovanie času Úradom verejného zdravotníctva?

Poznáte účelovú štátnu šikanu? Ja s ňou začínam mať celkom slušné skúsenosti. O čo ide? Viac sa dočítate v mojom blogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V blogoch Hygienicko-úradnícka nočná mora 1 a 2 som písal o podozrení, že Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) tendenčne sabotuje schválenie Príručky správnej výrobnej praxe pre zariadenia verejného stravovania, ktorú sme vypracovali s mojím tímom a plánujeme ju poskytnúť všetkým reštauráciám – bezplatne. Teraz už o tom nemám takmer žiadne pochybnosti.

Po množstve pripomienok od ÚVZ, ktoré sme zapracovali do príručky, a po tom, ako v lete svetlo sveta uzrela zbabraná aktualizácia vyhlášky 533/2007, som 12. 7. 2017 opätovne podal príručku na schválenie. V čase písania blogu je to už vyše 5 mesiacov, počas ktorých mi neprišlo žiadne vyrozumenie od ÚVZ a už vôbec nie informácia o predĺžení schvaľovania príručky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poviete si, že na Slovensku je to bežné, ale dokedy? Najmä v čase, keď podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini vyhlásil vojnu byrokracii. Príde mi to až komické, keď si predstavíte, že strávite veľa času na príprave odborného dokumentu, ktorý ponúknete štátu zadarmo len preto, aby prevádzkovatelia reštaurácií mali ľahší život. Na druhej strane, štátni úradníci zastupujúci Regionálne úrady verejného zdravotníctva (RÚVZ) podnikateľom priamo ponúkajú súkromný dokument, za ktorý si pýtajú peniaze. Mailovú komunikáciu o ponúkaní tejto neaktuálnej príručky súkromnej osoby od RÚVZ mám archivovanú a v prípade potreby ju zverejním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nenechám sa však znechutiť marazmom a neochotou ÚVZ pri procese schvaľovania príručky. Preto som poprosil o súčinnosť predsedu SaS Richarda Sulíka, ktorý mi ochotne pomohol. Vo štvrtok 16. 11. 2017 kontaktoval ministra zdravotníctva Tomáša Druckera, pod ktorého patrí ÚVZ, a predovšetkým hlavného hygienika Jána Mikasa, aby v čo najkratšom čase začal konať. Existuje ešte aj ďalšie riešenie – z dôvodu nečinnosti ÚVZ požiadať priamo ministerstvo zdravotníctva, aby vo veci rozhodlo ako druhostupňový správny orgán. Verím, že zdravý rozum zvíťazí nad bohorovnosťou úradníkov, príručku sa podarí schváliť a my ju konečne budeme môcť ponúknuť všetkým prevádzkovateľom zariadení verejného stravovania. Zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O ďalšom vývoji situácie vás budem informovať. Držte, prosím, palce.

Miroslav Žiak

Miroslav Žiak

Bloger 
  • Počet článkov:  122
  •  | 
  • Páči sa:  157x

Mladý človek, ktorému nie je ľahostajný osud našej krajiny, expert na potravinárstvo SaS a futbalový rozhodca, ktorý vyštudoval Bezpečnosť a kontrolu potravín na Slovenskej Poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. Taktiež župný poslanec TSK a poslanec NRSR. Kontaktovať ma môžete: miroslav.ziak@sas.sk Mobil: 0907 536 155 Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu