Ako sa najlepšie brániť chrípke v tomto počasí?

Autor: Miroslav Žiak | 15.3.2018 o 12:46 | Karma článku: 2,02 | Prečítané:  454x

Prichádza nám jar a spolu s ňou aj chrípkové počasie. Ako najlepšie pripraviť imunitný systém pred neduhmi počasia bez dlhodobej prípravy?

Samozrejme, najideálnejším spôsobom je zdravý životný štýl v podobe zdravej výživy, športu a pravidelného saunovania. Možno však v dnešnej hektickej dobe nemáte čas na takúto zdravotnú prípravu, a preto je na čase siahnuť po vitamínoch.

Pre naštartovanie imunitného systému je ideálny vitamín C. V kombinácii so zinkom ide o najúčinnejšiu metódu, ako zabrániť častým ochoreniam.

Vitamín C má aj iné, veľmi prospešné vlastnosti v podobe antioxidantov voľných radikálov (spomaľuje starnutie), znižuje možnosť výskytu srdcovo-cievnych ochorení, je dôležitou súčasťou pri syntéze karnitínu, dopamínu a kolagénu, ktorý dodáva pokožke pružnosť, pevnosť a stará sa o dobrý stav zubov a ďasien. V neposlednom rade sa zúčastňuje metabolizmu železa, kyseliny listovej a niektorých aminokyselín, a tiež chráni organizmus pred záťažou ťažkými kovmi. 

Príkladom môže byť cigaretový dym, ktorý obsahuje olovo. „Céčko“ tieto ťažké kovy viaže na seba, čím zabezpečí ich jednoduchšie vyplavenie preč z tela. Vitamín C zohráva dôležitú úlohu v imunitnom systéme. Nabudením bielych krviniek pomáha ničiť baktérie a vylučovať potrebné protilátky chrániace imunitný systém. Týmto procesom zabraňuje infekciám prerásť do väčších rozmerov a nabudzuje interferóny, ktoré chránia organizmus pred vírusovými infekciami.

O prospešnosti vitamínu C zrejme niet pochýb, avšak ako ho čo najlepšie konzumovať? Osobne preferujem čistý prášok kyseliny L-askorbovej (čistý vitamín C), ktorý si nasypem do fľašky a popíjam celý deň. Je to najlacnejší a zaručený spôsob, ako prijímať „céčko“ v správnom množstve celý deň.

Odporúčaná denná dávka sa pohybuje v rozmedzí 75 – 150 mg, no v zimných obdobiach, v čase výskytu chrípkových ochorení alebo v stresujúcich situáciách sa môže hodnota príjmu zvýšiť aj 10- násobne. Pri prílišnom zvýšení dávky ho jednoducho vylúčite z tela močom.

Ak chcete v zimných mesiacoch udržať dostatočný príjem vitamínu zo stravy, ideálnou potravinou na to je kvasená kapusta. Ale nie tepelne upravená, pretože vitamín C je termolabilný, čo znamená, že sa rozkladá pri teplote nad 50 °C. Ďalším výborným zdrojom sú prekvapivo zemiaky. Ale pozor, dôležitá je ich príprava. Najlepšie je zemiaky vložiť rovno v šupke do vriacej vody a variť len po dobu ich zmäknutia. Dlhšia tepelná úprava vedie k rozkladu vitamínu alebo k jeho vyplaveniu.

Prajem vám, aby ste tieto dni prežili v zdraví, bez zbytočných stresov a nezabúdajte na pravidelný prísun vitamínov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

DOMOV

Dobré ráno: Fico s Kaliňákom sa vysmiali protestom aj prezidentovi

Saková je Kaliňákov, teda náš človek.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.


Už ste čítali?