Keď sa obzrieme tri mesiace späť, uvedomíme si, ako sa zmenila nálada v spoločnosti, a to najmä v poľnohospodárstve či potravinárstve. Ministerka pôdohospodárstva Matečná si populisticky vybrala, že bude riešiť problém duálnej kvality potravín, lebo ide o ľúbivú vec, ktorá osloví každého.
Pritom každý jeden farmár, potravinár alebo človek, ktorý sa zaujímal o danú oblasť, vedel, že skutočný problém je niekde inde. V rozkrádaní poľnohospodárskych dotácií, či už priamych platieb alebo tých z Programu rozvoja vidieka. V rozkrádaní organizovaným zločinom, ktorý je napojený na vládne strany, najmä na stranu Smer-SD. Bohužiaľ, nálada v spoločnosti bola taká, že každý jeden hospodár sa bál otvoriť ústa a vystúpiť z tieňa, lebo štátna mafia by mu siahla aj na tie zvyšky peňazí, ktoré dostával.
Ministerka Matečná si zatiaľ veselo robila tlačovky, upozorňovala na duálnu kvalitu potravín a starosti reálnych farmárov ignorovala. Ale, ako sa píše v starých gréckych povestiach a bájach, osud si pre pani ministerku pripravil inú cestu... Nie, že by sa duálna kvalita na pôde EÚ prestala riešiť. Dokonca sa o nej hovorí o niečo intenzívnejšie a prebiehajú úpravy legislatívy, aby sa tento jav zaradil medzi nekalé obchodné praktiky.
Slovenská ministerka pôdohospodárstva sa však v súčasnosti musí zubami-nechtami držať svojej stoličky a usilovne obhajovať nielen podvody pri dotáciách, ale aj netransparentné nájomné zmluvy a prevody pozemkov zo Slovenského pozemkového fondu. A to najmä z čias, keď bola jeho riaditeľkou...
Ak by sa táto beštiálna vražda nestala, ministerka by opätovne sedela pred kamerami a poukazovala na jej výnimočný pokrok v oblasti duálnej kvality. Avšak opak je pravdou. Veci sa začali hýbať samé aj bez intervencie rezortu pôdohospodárstva a rozvoja vidieka. Firmy, ktoré boli podozrivé z duálnej kvality, pod tlakom verejnosti upravili svoje receptúry na rovnaké v celej Európe. Toto je jasný dôkaz, že verejný tlak a tlak trhu (pretože ak sa daná potravina prestane kupovať, nemá zmysel ju stále vyrábať) zaberá omnoho viac ako marketingový tlak štátnej inštitúcie.