Zlepšite si život vlákninou

Autor: Miroslav Žiak | 1.8.2019 o 7:14 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  812x

Poznáme mnoho receptov a diét na chudnutie, zlepšenie zdravotného stavu či trávenia. V žiadnom nemôže chýbať dôležitá  zložka potravy, ktorá iba prechádza našim tráviacim traktom.

Reč je o vláknine.  Táto látka sa nachádza v bunkových stenách rastlín a je chemicky veľmi rôznorodá. Napriek tomu, že má len málo kalórií, dokáže človeka zasýtiť na celé hodiny a tak znížiť chuť do jedla. Pre človeka nestráviteľná, pri prechode tráviacim traktom však dokáže na seba naviazať kalórie z iných zložiek potravy ale aj rôzne toxické látky.

Nie je to liek, predsa však pomáha. Kto prijíma dostatočne veľa vlákniny, ( od 20g do 30g denne, závisí od pohlavia a veku) robí dôležité kroky na obranu proti rakovine hrubého čreva ale aj zápche či nadúvaniu.

Poznáme dva druhy vlákniny, jedna je nerozpustná a druhá rozpustná. Vo vode nerozpustná označovaná ako celulóza (nachádza sa najmä v obilninách), pomáha zlepšovať trávenie a pomáha predchádzať zápche. Druhú nájdeme najmä v ovocí a zelenine a je vo vode rozpustná (obsahuje pektín a beta-glutány) a vďaka tomu je spájaná so znižovaným cholesterolu a hladiny cukru v krvi, čím napomáha predísť cukrovke 2. typu. Zelenia ale aj ovocie majú väčšinou oba tipy vlákniny.

Bohužiaľ, na Slovensku máme dlhodobo klesajúci trend v konzumácií vlákniny – klesá podiel príjmu ovocia a zeleniny. Na druhej strane stojí zvýšenie ochorení, ktoré sú zapríčinené nedostatkom vlákniny v potrave. Preto najmä teraz, pri ponuke čerstvého ovocia a zeleniny, neváhajte siahnuť po týchto produktoch. Urobíte určite niečo pozitívne pre vaše zdravie J

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Rada "vyhýbajte sa stresu" je nanič, vraví psychiater

Rady, ako sa v dnešnej dobe nezblázniť.

Bugár odkázal Kiskovi, že nemá vynášať, lebo sám zle dopadne

Prípad údajného vydierania exprezidenta rieši NAKA.


Už ste čítali?