Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Láka vás husacina? Mali by ste sa dobre zamyslieť, či si ju doprajete! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

k+

od nadšenca zdravého stravovania
 
Hodnoť

Clanok versus titulka

jaksi nekoreluju.
 
Hodnoť

Choďte niekam s takýmito

radami. Keď si niekto zájde raz ročne s partiou na husacie hody, posedia, dobre sa zabavia, tak skôr načerpá dobru pohodu a chuť do práce na ďalšie dni. Skôr im to padne na úžitok. Inak tieto odporúčania, ktoré sa zakladajú na chemicko-biologickom rozbore jedla sú podľa mňa pochybné. Takto sa na základe toho, že vajce obsahuje cholesterol, považovalo jeden čas skoro za jed. Ale na základe sledovania, ako pôsobia vajcia na tých, čo ich pravidelne konzumujú, tak sa došlo k opačnému názoru. Podobne s červeným mäsom. Skoro všetci stravovací experti ho zaznávali a od neho odradzali. Odôvodňovali to samozrejme na základe niektorých látok, ktoré obsahuje. Ale štúdia, ktorá skúmala vplyv červeného mäsa na zdravie, na veľkej skupine jeho pravidelných konzumentov, došla k opačnému záveru.
,
 

 

Pripomenulo mi to zaciatok 90.rokov, kedy sa "bojovalo" proti zlej, zlej bravcovej
masti ... stvrstorocie neskor "odbornici" opät zmenili nazor a tvrdia ze je zdrava ... :-)
https://www.kamzakrasou.sk/kto...
 
Hodnoť

 

Úplne zbytočný blog.

Koľko že tej husaciny zje bežný človek ročne ?
 

Na vidieku

2 az 6 kg rocne a to domacej. Hypermarketova hus je dietnako kura. Z pohladu masa zjedeneho za rok je to zanedbatelne.
 
Hodnoť

 

Co je na dobrom husacom stehienku zle? Ved je to skoro same maso, bez zbytocneho tuku. Ano, pecienky v plavajucom tuku si clovek odpustit moze.
 
Hodnoť

 

Co je na dobrom husacom stehienku zle? Ved je to skoro same maso, bez zbytocneho tuku. Ano, pecienky v plavajucom tuku si clovek odpustit moze.
 

Ono ani tuk nie je zly.

Ak sa nim nahradia sacharidy, je to vynikajuca prevencia proti cukrovke a inym zdravotnym problemom.
.
Potom uz je otazka v mnozstve energie prijmanej v potrave, ktora by mala byt adekvatna energetickemu vydaju.
 

 

No ono je tuk a tuk.

To, čo píše pán "expert na potraviny" v článku je samozrejme blud. Husacina ani kačacina nemajú priamy vplyv na cukrovku, ani na vyššie riziko.

No nadmerná konzumácia vysoko kalorických jedál vedie k nadváhe. No a podľa najnovších štúdií, proteín kinase C epsilon, ktorý bráni uvoľnovaniu inzulínu, sa uvoľňuje nie z pečene, ako sa myslelo, ale z tukových tkanív. Takže čím viac je človek obrastený tukom, tým vyššie riziko cukrovky. (Ani tak to však nie je priama úvera a neplatí, že každý obézny je automaticky T2 diabetik. Telo nie je stroj a do trávenia vstupuje aj veľa iných faktorov).

Ten tuk, ktorý sa odporúča napr. pri LCHF diéte (low carb high fat) je napr. z orechov, plnotučných mliečnych výrobkov alebo zdravé rastlinné oleje, ako olivový. Neznamená to, že sa môžeš napchávať tučným mäsom koľko chceš.

Ak si husacie hody dopraješ raz do roka, nič ti nehrozí.
Ak si takéto hody, samozrejme aj s patričným množstvom omastených lokší (alebo ich dietetickú alternatívu) dopraješ povedzme raz do týždňa, pričom tvoja fyzická aktivita je dvakrát denne chôdza 20 metrov k autu, o pár rokov môžeš mať problém. Nie nutne cukrovku, no nadváhu, tlak, a vysoký cholesterol určite.
 

Nejake linky

na tie spominane najnovsie studie by neboli?
.
Velmi som tomu neporozumel. Mame dva druhy cukrovky. Pokial sa dobre pamatam, jedna vznika zvysenou toleranciou buniek na inzulin, druha absenciou buniek produkujucih inzulin.
Pokial tuk uvolnuje latku omedzujucu uvolnovanie inzulinu (v zavislosti na hladine cukru?), nejak mi z toho nevychadza ani jedna, ani druha cukroka.
.
Mam viacerych vyznavacouv low-carb v okoli, ale som od nich este nepocul, ze by sa dieta vztahovala iba no dobre tuky. Mne dava zmysel vysvetlenie, ze cukry su nebezpecne tym, ako rychlo sa dostanu do krvi a skokovo zvysia hladinu cukru, co skodi organizmu. Z toho hladiska su najlepsie rychle cukry, lepsie polysacharidy a najlepsie tuky, pretoze tie sa iba pomaly metabolizuju na cukry.
.
Predstavujem si to zle?
 

 

chcel si asi povedať, že rýchle cukry sú NAJHORŠIE. :) Áno, to je pravda.

Cukrovky je viac typov. Ja sama mám LADA, latentný autoimunitný diabetes dospelých (adults). Označuje sa ako “oneskorený T1”. A môžeš sa stravovať ako chceš a byť štíhly ako prútik. Keď si tvoj autoimunitný systém zmyslí, že zlikviduje bunky, ktoré produkujú inzulín, tak máš smolu.

Viac o rôznych typoch cukrovky tu: https://www.diabetes.co.uk/dia...
Tu je článok s odkazom na štúdiu, zadarmo je ale iba astrakt: https://www.medicalnewstoday.c...

Low carb je tiež viac typov. Pokiaľ viem, prvý bol Atkins a tam je naozaj dovolené zjesť akýkoľvek tuk. Novšie diéty už varujú pred nadmernou konzumáciou nasýtených a trans tukov, pretože sa zistilo – nielen štúdiami, ale aj praxou – že vylúčiť chlieb, lebo zlý cukor, a napchávať sa slaninou, lebo dobrý tuk, nie je práve najlepší nápad. Krátkodobo možno áno, ak sa tak chceš stravovať do konca života, koleduješ si o poriadny priekak.

Ja som na LC 5 rokov, jedálniček sme upravili s diabetologičkou, dnes už si inú stravu ani neviem predstaviť. Základom je množstvo zeleniny, ryby, mäso, orechy a semená, syry, plnočné jogurty a mliečne výrobky a obmedzené množstvo ovocia (väčšinou bobuľovité, broskyne, jablká, dyne). Z tukov olivový olej, avokádový olej, sezamový olej, v obmedzenom množstve maslo a masť, zo sladidiel stévia a erythritol (prírodné sládidlo).

Vylúčené sú cukor (d’uh) či už "normálny", alebo hnedý, trstinový, kokosový, agáve, med... proste všetok; pšenica, obilniny, ryža a zemiaky, a všetky výrobky, cestoviny, múky, atď. z nich; ale aj napr. všetky kupované výrobky "bez cukru”, ale s pridaným tukom, väčšinou palmovým, alebo umelými sladidlami ako aspartam, maltitol a pod. Slanina, klobásy, atď. len občas a v obmedzenom množstve.

Ale raz za rok si dať husacie stehno s lokšou, sakra, to môžem aj ja. Zase z toho netreba robiť drámu. Jedlo má spôsobovať potešenie, nie traumu.
 
Hodnoť

Bludy

Francuzski zabiaci sa napchavaju vykrmenymi pecienkami, foie gras cely rok, myslim ze su stvrty na svete v piti vina aj tak sa dozivaju cez 82 rokov.
Nechajte si tu propagandu pre seba. Pripomina mi to stary vtip, lekar sa pyta:" pijete, nie. fajcite, nie, sexujete? nie". Tak preboha naco zijete.

https://www.google.com/search?...
 
Hodnoť

 

tieto drísty sú už dnes nemoderné pardón.. out..
 


Najčítanejšie


  1. Peter Remeselník: Prečo polícia odmietla potrestať páchateľa, ktorý narazil autom do ľudí a ušiel ? 287
  2. Peter Remeselník: Arogantný vodič zrazil dve ženy a ušiel - polícia ho potrestala nepotrestaním ... 98
  3. Pavel Sibyla: Ivan Mikloš: Na reformu školstva by som si trúfol 82
  4. Martin Greguš: Premiér Matovič vs Občan Greguš. Igor, hovorím ti NIE 61
  5. Jana Júdová: Dajte nám rovno elektronické náramky 56
  6. Dušan Seberíni: Pani prezidentka zastavte ho ! 34
  7. Andrej Šverha: Cyklopotulky Považím na sklonku leta 25
  8. Rudolf Pado: Minister Gröhling, budíček! 22
  9. Róbert Bosák: 15 ľahkých prechádzok v Tatrách 22
  10. Danica Chames: Šesť statočných 22

Rebríčky článkov


  1. Martin Turčan: Celoplošné šialenstvo!
  2. Jano Richter: Tak teda 50tisíc, či 200tisíc?
  3. Dušan Seberíni: Pani prezidentka zastavte ho !
  4. Jozef Legény: Pán Matovič, ponúknite demisiu, ak bude účasť na testovaní viac ako 80% a prídeme všetci
  5. Denis Jacko: Ako čerstvé prádlo
  6. Matej Kučera: (Ne)povinné testovanie
  7. Štefan Vidlár: Výťer z riťi
  8. Barbara Lickova: Blahoslavený Carlo Acutis
  9. František Cudziš: Propagujúci sám vojak v poli (v Bratislave), IX.
  10. Miriam Studeničová: Obhajoba zákona karmy


Už ste čítali?